
Vanliga frågor
- 01
I samband med skärpta säkerhetsåtgärder har Polismyndigheten infört ett väskförbud vid vissa evenemang i Sverige. Besök Polisens hemsida för aktuell information.
- 02
Har du problem eller svårigheter att boka biljetter. Kontakta oss via telefonnummer: 0970-10520 eller maila support@aticket.se så hjälper vi dig.
- 03
Vanligaste orsaken till att du inte mottagit din biljett eller kvitto är att mailet har fastnat i ett spam-filter eller hamnat i skräpposten. Kontrollera därför detta först. Om du saknar dina biljetter/kvitto kontakta kundtjänst på 0970-10520 eller maila support@aticket.seså hjälper vi dig.
- 04
Nej, du kan med fördel visa upp biljetten via din telefon. Det viktigaste är att QR-koden är läsbar.
- 05
Aticket fungerar bara som ett förmedlare av biljetter och det är därför säljaren av evenemanget att avgöra om ett köp kan ångras. Enligt svensk lag (distansavtalslagen) gäller dock ingen ångerrätt för biljetter till evenemang som äger rum på en bestämd dag eller under en bestämd tidsperiod. Det innebär att köp i normalfallet är bindande. Om evenemanget ställs in eller ändras väsentligt har du däremot alltid rätt till återbetalning. Om säljaren medger ångerrätt så har Aticket smidig och säker hantering för makulering av bokning samt återbetalning.
- 06
I dagsläget kan via tyvärr bara sälja biljetter via hemsidan. Vi arbetar dock för att kunna erbjuda vårt system via ombud i Gällivare.